subiektywnie
Blog > Komentarze do wpisu

Nienawidzę gwałcicieli

Czyli 10 typów klientów kupujących/najmujących mieszkania.

Miałam dzisiaj do czynienia z Gwałcicielem. To taki typ klienta, który potrzebuje na gwałt mieszkania. Zawsze im się grunt pod nogami pali. Potrzebuje na dzisiaj, na teraz! Kupi jeszcze w tym tygodniu! A jak przychodzi co do czego to pierwszy typ klienta, który nie przyjdzie na umówione spotkanie, nie oddzwoni, nie da znaku życia i nie odezwie się. Uważajcie na gwałcicieli! Czym bardziej mu się spieszy, tym mniejsze prawdopodobieństwo, że transakcja dojdzie do skutku.

Oto 10 typów klientów:

1. Apacz. "Oglądałem dopiero 20 mieszkań. To decyzja na całe życie. Muszę obejrzeć jak najwięcej zanim się zdecyduję na jakieś."
Oglądanie z nimi mieszkań to parodia. Oglądają i oglądają. Chętnie obejrzeliby wszystko (czyli głownie to czego nie mają zamiaru kupić). Nie szanują czasu pośrednika.

2. Niezdecydowany. W mieszkaniu, na miejscu: "Wszystko by było ok, ale nie ma windy, a mi zależy na windzie.", "Te dwupokojowe jest ładne ale jednak wolę kupić trzypokojowe".
Sami nie wiedzą czego chcą, często zmieniają zdanie. Zwłaszcza na prezentacji. Mogę jedynie dodać, że wiedzą że idą na mieszkanie dwupokojowe (bo tak chcieli), że bez windy (nie przeszkadzało im to).

3. Rzetelny. "Ok, to oczywiste, że trzeba zapłacić prowizję. Będę punktualnie. Do zobaczenia."

Najlepszy klient. Słowny, punktualny, wie czego chce, zdecydowany, zawsze płaci.

4. Niefrasobliwy. Umawiasz się z klientem na obejrzenie mieszkania na 15:00. Jest 15:00, właściciel już czeka, klienta nie ma. Dzwonisz do niego, a ten Cię spokojnie informuje "Rozmyśliłem się, nie przyjadę". Wstyd przed właścicielem. Zmarnowałeś czas i pieniądze, a zwłaszcza zarezerwowałeś termin, który mógł przypaść komuś innemu.

5. Ignorant. Nie odbiera telefonu po umówionym spotkaniu.
Jeszcze gorzej jak poprzedni typ klienta. Nigdy nie wiesz co masz dalej z nim zrobić. Czy nie
przyszedł, bo mu coś wypadło, czy się spóźni, czy po prostu Cię olał. Jeden z gorszych typów.

Najczęściej przez niego marzniesz na dworze, czekasz, tłumaczysz się właścicielowi. Marnujesz na takiego benzynę i swój drogocenny czas, który mogłoby przypaść innemu, Rzetelnemu klientowi.

6. Kombinator. "Mam pytanie. Kto płaci prowizję? Ja czy właściciel? Bo w niektórych biurach jest tak, że prowizję pokrywa wynajmujący. Więc?"
Ciężka gadka z kombinatorami. Myślą, że oni mogą nie płacić prowizji (a i tak zawsze płacą, jeśli nie bezpośrednio pośrednikowi, to jest wkalkulowana w cenę, wystarczy zwiększyć cenę o 100 zł to w ciągu roku daje 1200 zł). Myślą, że wszystko jest za darmo. A gdy go pytasz czy za darmo mu dadzą również kiełbasę w sklepie, robi dziwną minę.

7. Upewniający się.
- Oprócz ceny najmu mam jeszcze zapłacić Państwu kaucję?
- Nie, kaucję płaci Pan wynajmującemu. My pobieramy prowizję.
- Aha. Bo myślałem, że kaucja to to samo co prowizja.
- Nie, to zupełnie dwie odrębne sprawy.
- Aha
Z tymi to różnie bywa. Najczęściej popytają, popytają a prowizję i tak zapłacą.


8. Negocjator ds. zdalnych. "Proszę się zapytać właściciela czy da radę opuścić cenę?"
Typ do spraw zdalnych. Negocjuje nie widząc mieszkania. I wszystko by było w porządku gdyby po wynegocjowaniu ceny chociaż pojawiłby się na tym mieszkaniu. Ja nie wiem po co oni to negocjują skoro i tak nawet jeśli właściciel opuści cenę i  nie wynajmą / nie kupią tego mieszkania. Zawracanie dupy.


9. Oburzony.
- Jak to prowizja! W takim razie rezygnuję. Proszę odwołać spotkanie!
- Dziękuję. Do widzenia.

O wiele bardziej wolę konkretnego oburzonego klienta od jakiegoś mało asertywnego memłaka (Niefrasobliwy lub Ignorant), który boi się lub nie chce odwołać spotkania z wyprzedzeniem.

10. Gwałciciel. "Potrzebuję na gwałt mieszkania. Właśnie pokłóciłem się z żoną."
Co do czego, tak jak pisałam na początku gwałciciele i tak nie kupią / nie wynajmą w czasie w jakim obiecywali, a może zupełnie się rozmyślą, bo podejmując decyzję działali impulsywnie i całkowicie pod wpływem emocji.


Niebawem napiszę o największych błędach popełnianych przez najmujących / kupujących a póki co bawcie się bo weekend! Co dzisiaj robicie? Tylko nie mówcie, że znowu komputer bo kotek paczy :)

piątek, 26 października 2012, kasia_stachurska


Pozdrawiam
Kasia Stachurska

Kasia Stachurska
o mnie<<

Polecane wpisy

  • Kids... zakładam firmę!

    W kwietniu otwieram biuro nieruchomości ALE DOMY . Skończyłam dzisiaj współpracę z moją byłą firmą Eco finance i otwieram swoją. A co! Pozdrowienia dla Michała

  • co w tym trudnego?

    Blaski i cienie pośrednictwa obrotu nieruchomościami. A właściwie o cieniach będzie mowa W poprzednim poście napisałam o cechach, które należy posiadać do tego

  • Uwielbiam swoją pracę!

    Pracując jako doradca ds. nieruchomości musisz mieć mocną psychikę i twardy tyłek. Jako agent musisz posiadać bardzo dużo pozytywnych bądź silnych cech charakte

Komentarze
szary-burek
2012/10/26 23:14:06
Ja niestety dzisiaj znowu komputer :)
-
kasia_stachurska
2012/10/28 20:34:37
W sumie ja też. Przyznaję się bez bicia.
-
hedgerek
2012/10/28 22:49:02
Bardzo fajny tytuł ! Genialny wręcz :)
A weekend spędziłem w pracy, a po pracy w klubie i było sympatycznie ;)
-
kasia_stachurska
2012/10/28 23:54:23
Fajnie, że doceniasz ;)
-
Gość: marcin, *.internetia.net.pl
2013/05/04 14:59:06
"Oglądałem dopiero 20 mieszkań. To decyzja na całe życie. Muszę obejrzeć jak najwięcej zanim się zdecyduję na jakieś."
Oglądanie z nimi mieszkań to parodia. Oglądają i oglądają. Chętnie obejrzeliby wszystko (czyli głownie to czego nie mają zamiaru kupić). Nie szanują czasu pośrednika.

No helloł :) a co ma kupić kota w worku? Pośrednicy mają tendencję ukrywania i nie wspominania (sami z siebie) o słabych punktach mieszkania, dlatego czym dłużej klient wyogląda mieszkanie tym lepiej dla niego - w końcu płaci za to kupę szmalu. Bardzo dziwne podejście do klienta "nie szanuje czasu pośrednika" :) a ja głupi myślałem, że to część pracy biura pośrednictwa, żeby umożliwić obejrzenie mieszkania potencjalnemu klientowi.
-
kasia_stachurska
2013/05/10 16:38:29
Pośrednik ma prezentować mieszkania które go nie interesują?
Gdzie w tym sens? Poza tym oglądacze nie kupują mieszkania. Oni tylko oglądają. Jeśli o mnie chodzi to uważam że klient ma prawo oglądać mieszkanie ile chce.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
stat4u